maandag 5 december 2011

Voordracht bij Littéraire Sociëteit de Witte

Op donderdag 15 december mag ik een voordracht houden bij de Delftse Tafel van de Nieuwe of Littéraire Sociëteit De Witte in Den Haag. Een hele eer. En spannend. Uiteraard jasje-dasje. Onderwerp: de ontwikkelingen in het hedendaagse onderwijs, natuurlijk naar aanleiding van mijn roman Geen les meer.

Ik begin met de aanleiding van mijn roman Geen les meer: bizarre verhalen uit onderwijsland Nederland. Daarna ga ik in op de doelstelling van mijn boek en de zorgen die ik heb over de toekomst van ons onderwijs. In dat verband zal ik enkele malen de Britse filosoof Theodore Dalrymple aanhalen. Daarna lees ik twee korte fragmenten voor uit mijn boek, gevolgd door een kort gesprek over de huidige staat van het Nederlands onderwijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten